De senaste veckorna har det blivit mycket utbildningar i presentation och möteskommunikation.

Två dagar med ledare inom SCA Packaging, och så två dagar med kulturentreprenörer inom Krenova i både Luleå och Umeå. Det som blir gemensamt för alla, är just den här utmaningen i att hitta kärnan, ”hitta grejen” med det man gör eller det man vill förmedla. Det enkla och självklara är alltid det svåraste!

Jag älskar utmaningen att hjälpa andra komma närmare och närmare sin kärna. Det som de under alla ord vill förmedla. Och som en bonus kommer jag själv varje gång närmare och närmare kärnan i det vill jobba med och förmedla.

Deltagarna gjorde grymma presentationer, men ni får hålla till godo med en liten bild från förberedelsearbetet…

”Jag var lite skeptisk när jag anmälde mig. Jag kunde ju redan det här med presentationsteknik – och speciellt den visuella biten. Men det här var något helt annat än jag väntat mig. Fick många handfasta råd om hur jag kan formulera mig i text till min målgrupp samt hur jag fångar kunders uppmärksamhet genom en slagkraftig inledning. Samt vikten av att vara TYDLIG.”
/Ida Bontin, grafisk formgivare.

 

Recommended Posts

Lämna en kommentar