När det gäller utbildningar sätter jag ribban högt. Strävan är att varje utbildningstillfälle ska innehålla både relevant information och engagerande inspiration.

Jag är själv en kräsen kursdeltagare, och förväntar mig att innehåll, tempo, relevans och kompetens hos ledaren ska leva upp till mina och de övriga deltagarnas behov. Det driver mig också som utbildare; jag vill bara skapa och erbjuda lektioner som jag själv också skulle tycka var intressanta. Målet är alltid att bjuda på en intressant mix av information och konkreta realistiska verksamhetsnära övningar, som går att använda direkt.

Jag hoppas också få bjuda på en hel del stimulerande energi!

“Jag brukar aldrig gilla övningar man ska göra på utbildningar. Men det här var första gången som övningarna varit meningsfulla och givande. Jättebra utbildningsdag!”
/Hans Thorén, labchef på SCA Packaging, efter en dag om presentationsteknik och Smarta möten

Aktiva pass

Fokus i de utbildningar och workshops jag håller att deltagarna aktivt får vara medskapare till kunskapsinhämtningen, och använda sina egna åsikter och erfarenheter. Lärprocessen är ständigt i fokus, här kan man verkligen använda klyschan om att vägen är målet.

Jag älskar verkligen att leda utbildningstillfällen; att med ett coachande förhållningssätt ta mig an ett ämne och skapa förutsättningar för en lärprocess som kan leda en grupp framåt. Om gruppen dessutom verkligen vill engagera sig och bidrar med proffsigt, öppet förhållningssätt så händer det något magiskt. Ofta blir det ett tillfälle fullt av både skratt, frustration, konkret arbete och expansion!

Napoleon Hill har beskrivit det här som The master mind. “No two minds ever come together without thereby creating a third, invisible intangible force, which may be likened to a third mind [the master mind].” Och: “Every mind needs friendly contact with other minds, for food of expansion and growth.”

Många kursdeltagare brukar beskriva mig som entusiasmerande, utmanande och professionell. På Sprinds lärandesida kan du läsa mer om de utbildningar vi erbjuder och om vår pedagogiska filosofi.

“TACK låter så futtigt. Jag är så inspirerad att jag har lust att slå en frivolt.”
/engagerad föreläsningsdeltagare i 70-årsåldern

“Mycket bra att vi fick “tänka själva” med hjälp av övningarna. Det blev väldigt tydligt hur vi vände i tanken och att det viktiga hamnade i fokus. Det blev också tydligt mitt eget ansvar vid ett möte. Det var en jättebra eftermiddag med mycket väl använd tid! Tack!”
/Catharina Hedlund-Östman, Umeå kommun

Kuriosa

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>