Heureka!

Så var man igång igen efter århundradets varmaste och vackraste sommar. Nu är det dags att planera och strukturera upp hösten, och ÄNTLIGEN har jag hittat en lösning på hur det kan göras på ett smart och smidigt sätt!

Så fort man är fler än två som ska samarbeta (eller har mer än två bollar i luften) så behövs det någon kommunikationsplattform eller system för allt som ska fixas och ordnas, diskuteras och dokumenteras. Jag har testat och testat en massa kommunikationsverktyg under åren och aldrig blivit riktigt nöjd. Antingen har de varit för komplicerade, krångliga att hantera, eller för simpla och otillräckliga.

Nu tror jag att jag har hittat hem. Asana är ett enkelt, logiskt och snyggt sätt att strukturera upp allt som ska fixas inom olika projekt, och som dessutom kan integreras med såväl kalendrar som Google apps/drive och Dropbox. Dessutom är det gratis (upp till 15 pers i ett projekt). Har testat i några veckor och är helnöjd – och redo för allt som är på gång! *

(Och nej, jag får ingen ersättning för att skriva detta, jag är bara ett nördigt kommunikationsfreak som blir överlycklig när system underlättar livet och vill gärna sprida ordet vidare.)

*Och mer passande har det sällan känts att använda ordet Heureka, det grekiska ordet som ju betyder ”Jag har funnit det”…

woman on laptop happy arms up

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *