Under januari och februari tillbringar jag en hel del tid med workshops inom tjänsten Effektiva team och Smarta möten. Har (som jag skrivit om tidigare) just nu ett uppdrag att besöka alla team som jobbar inom Elevhälsan inom Umeå kommun, och hjälpa dem ta fram sin ultimata mötesstruktur.

Det finns förstås inga regler eller rutiner som passar alla människor. Vi tycker så olika, och föredrar olika sätt att mötas, fatta beslut, följa upp, kommunicera och umgås, så processen är fylld av diskussioner.

Återkommer med ett sammanfattande inlägg när processen kommit ännu längre, men oj så intressanta dagar det blir. MÖTEN med stora bokstäver, där alla får formulera och reflektera kring det som kanske inte tidigare sagts, men som behövs diskuteras för att komma vidare och hitta gemensamma ramar för sin verksamhet.

Meningsfullt och effektfullt.

Är det ok att tycka att man har världens bästa jobb?

Uppdaterat:

Tidningen Kontorsliv skriver om 7 steg till smartare möten, efter en intervju med mig.

 

 

Recommended Posts

Lämna en kommentar